Tuesday, November 2, 2010

tudung n bulatan

1/11/10 tudung dan bulatan
Time ni aku baru jer berehat2 almaklumlah planing nk g makmal tetapi tibe2 ubh fikiran pgi pusing2 bandar plak..dah penat ke bandar tuh berehat lah kat umah... rumate ku plak beria ia nk g pantai..katanya nk tngok ombak lepas hujan...kawan ku yg lagi 2 org tu plak nk g mencucuk duit seratus dua buat belnja... okeh kami pun angkutlah sorg lagi kawan yg ada kat asrama... lalu pergilah mereka mencucuk duit...aku plak lepak kat kereta... lepas tu bersantai2 lah kami kat pantai..dengan tibe2 plak kakak kawan aku tu kirim tudung... jadi aku pun balah idea ...pergila kat desa Murni kat situ mesti ada...lepas magrib terus jer pergi ke desa murni di pekan Batu enam... sebelum sampai tu adalah sebuah bulatan...

Lepas jer bulatan amik kkiri tulah jalan nk pergi ke Desa Murni tu...dah pegi tu kedai tutup lah pulak...
Emmm nak x nk kena beli gak tudung nih...ni nak pakai untuk majlis sambut menantu kawan aku tu...lalu kami tukar plan nak g ke maidain..coz ade lagi dua kedai desa murni tu satu kat padang midin satu kat jalan kuala berang..tapi unutk mngelakkan membazir minyak keta kmi pun decide lah nk g maidin...si kawan aku ni dah pening kot tak tau apa punca... nk ke kuza terengganu tapi nk masuk lorong ke kota bbaru..dah aku bgtau ada lagi dua lorong kat depan tu amik kiri... lepas tu dia pun melncur laju lalu ..jeng jeng jeng ha satu bulatan tu kami buat pusingan.... nk tau apa sebabnya dia dah bg signal kekiri tapi lori kat belakang tu punyelh laju..so untuk mngelakkan bahana yg mnimpa jd dia pun buat lah bulatan tu cukup 360 darjah.hehehhe
Lepas tu mulalah ketawa geli hait mengingati kejdian tu..semuanya tak dirancang..
Pastu kami pun menjalankan misi membeli tudung... masuk kat lam maidin aku saje jer nk melilau kt sana...tapu mataku terpandang sehelai baju kurung kain ala-ala baldu warna purle kebiruun...mak aaiiihhh cntiknye bajuu...aku terus amik n ukur kat badan..ni memg muat2 dah nih.dah tu ku tnye pndapat kawan2 4 daripada mereka katakan baju itu cntik apa lagi nah baju tu dah jd hak milik aku... untuk raye haji nanti..
Sudah penat menjalankan misi perut lak berkeroncong minta diisi.

No comments:

Post a Comment